måndag 1 juli 2013

Sömnlös sömn

I natt har jag sovit fast det har ändå känts som att jag vart vaken hela natten. Sovit jätteroligt med andra ord, hela natten har känts som en lång mardröm av ett ångest liknande tillstånd. Förmodligen beror det på all stress som vart det sista, med arbetsträning och mycket runt om. Det innebär fortfarande ångest att ta sig till jobbet men inte lika mycket som förut, det är som om för varje dag som går så blir det pytte pytte pyttelite lättare och vart enda mikromilligram som kan lättas från tyngden mottas tacksamt från mig. Jag känner mig ändå stolt övrr det jag köarat hittills och är nöjd med min insats. Jag har trottsat min ångest i flera veckor nu och jag trivs verkligen med jobbet. Både med allt jag gör och med arbetskamraterna. Men just nu är det lagom med 3 tim/ 3 dagar i veckan. Jag har inte orken att belasta mig mer än.
Men jag har märkt att min ork och lust till att göra annat som jag inte har orkat/haft lust till kommit tillbaka lite mer. Som att måla, förra helgen gjorde jag två tavlor och skissade lite. Grejade även hemma hela helgen, fick upp en ny taklampa, flyttat om lite och fixat. Känns skönt att det går åt rätt håll än sålänge nu :)

P o K , en trött men rätt nöjd Sanna :)

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som försöker och trotsar din ångest! Jag lever också med panikångest och något som har hjälpt mig väldigt mycket är att göra massor av stresstest och samtala med folk, jag tycker det är mycket lättare online än ute i det vanliga. Så jag skulle vilja tipsa dig om en jättebra sida som heter www.stressklubben.se

    Har varit med där i några veckor nu och det har verkligen hjälpt mig, skulle vara kul om du kunde säga hur det gick på stresstestet sen!

    Lycka till Sanna! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för dina tips! Och för de fina orden :)
    jag ska verkligen testa det och göra ett inlägg om hur testet gick sen.
    Spännande med nya grejer att testa!
    Tack än en gång!
    Kram

    SvaraRadera