måndag 27 maj 2013

Jobbig skola

Har sån fruktansvärd ångest.
Nu är "kursen" snart slut och jag vet inte hur det kommer att bli nu.
Jag har inte den blekaste om vad jag ska göra nu när den är slut.
Känns som om allt kommer bli som förut nästan..
Känner mig ledsen och nere igen.
Jag vet att jag är starkare än jag tror men vart ska jag ta vägen?  Hur ska det gå med jobb eller ev utbildning?
För ett tag sen fick vi göra ett intressetest för att se inom vilken yrkeskategori man har mest intresse och kunskap av att jobba inom.
Min profil såg ut som följande,

1. Kreativitet och hantverk
2. Mode och design
3. Ta hand om människor

I kategori ett hittade jag flera yrken och utbildningar jag är och alltid vart intresserad av bl a frisör, möbeltapetsör, konstnär mm
Men seriöst, konstnär, hur långt kommer man på det?
Och frisör,  ja visst men då får man bekosta utbildningen själv med en sisådär 120 000 kr, och tapetsör finns ingen utbildning till just nu eftersom det inte finns några jobb där.
Jaha, what to do då?
Sitter och försöker hitta någon utbildning på distans just nu som kan passa. En distansutbildning är nog vad jag skulle klara av just nu iallafall. Kunna plugga hemifrån och inte ha pressen över att behöva vara i en skola varje dag. Men även om jag börjar på en utbildning kommer jag behöva jobba för att få det att gå runt..

Nä nu snurrar det för mycket i mitt huvud igen. Bäst att ta det som det kommer.. för det är ju såå lätt, eller inte.
Hur som haver så hoppas jag att det ska bli så bra det kan bli, en vacker dag iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar