måndag 28 januari 2013

God Morgon!? ehm, eftermiddag..? KVÄLL?

Igår kväll testade jag en tablett som min läkare skrev ut till mig för att ta varje kväll, den ska hjälpa mig med sömnen och sen, främst, ska den även hjälpa mot ångest.
Quetiapin heter den, jag ska ta en tablett, 25 mg, till kvällen ca två timmar innan jag lägger mig.
Fick den utskrivet för rätt längesen nu och inte vågat testa den, min läkare ringde i förra veckan och frågade hur det gick med den. Och jag sa som det var, att jag inte vågat.
Han föreslog därför att jag kunde dela på en tablett för att testa.
Sagt och gjort nu då, jag delade en sån liten rund tablett igår, och tog en tredjedel (!)
Och nu till det sjuka, med undantag för ett par korta stunder idag, har jag sovit fram tills nu !!
Och ge mig en halvtimma så sover jag säkert igen.. ZzzZzzz
Som en zombie typ.
Jätte skönt att slippa ångesten men är det verkligen värt om man ska sova bort livet?
Jaja, jag går väl och lägger mig igen.. Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar