onsdag 23 januari 2013

Längesen..

Längesen jag skrev av mig nu..
Det har varit en jobbig vecka.
Förra onsdagen var jag hos min psykolog för första gången sen juluppehållet.
Kände mig lättad och glad efteråt, hade energi när jag kom hem och kände att jag skulle ta tag i disken som snällt stod och väntade på mig i köket.
Efter ett litet tag ringde telefonen, det var från pappas boende.
Tappade andan, pappa hade förlorat talet och balansen, kände hur paniken kom.
Släppte allt hemma för att åka till pappa, väl där väntade vi på en ambulans som sen tog oss direkt till stroke avd på Sahlgrenska.
Paniken ville inte ge med sig.
Inte igen liksom, inte pappa, inte igen!
Efter ett par dagar började talet komma tillbaka, men han har fortfarande svårt med balans och motorik.
Men imorgon ska han få komma hem!
Förövrigt har det varit mycket bråk i familjen :(
Jag och min syster är inte riktigt vänner just nu, av flera anledningar egentligen.
Tar all energi med sånt hängandes i luften.
I söndags fick jag en panikattack, den första sen jul. Och allt pga bråk och ångest.
Men nu är det nya tag som gäller!

En väldigt positiv sak som hänt den senaste veckan är dock att jag ska få börja på SPIRA och framstegen!
Ser verkligen fram emot det! 16 veckor med start 4 februari :)
Fick beskedet i måndags, och det var verkligen ett besked som jag behövde.
Äntligen kanske det vänder!
Hoppas verkligen att detta är vändningen och starten på något nytt.
En rutin i vardagen med, det är verkligen nått jag behöver!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar