tisdag 15 januari 2013

Hypokondri.. Japp !

Känner mig matt och trött idag.
Ångesten är tillbaka, men jag vet inte riktigt varför..?

Känns som om jag håller på att få urinvägsinfektion.. igen..
För några år sen hade jag urinvägsinfektioner titt som tätt, ca 9 st på ett år!
Hatar pencillin med. Åt furadantin säkert 7 ggr.

Sen är jag hypokondrisk med.
Många tror att man inbillar sig att man har ont eller är sjuk,
så är det inte.
Man har en tendens att känna efter lite mer än andra kanske.
Jag riktar alltid fokus inåt, vad som känns i kroppen och även normala reaktioner kan bli skrämmande.
Jag har på ett sätt lärt mig hantera det och kan ofta skämta bort det med mig själv.
Det är inte så att jag konstant går runt och nojjar över sjukdomar.
Kanske lite, speciellt magsjuka!
Med UVI går mina tankar ungefär så här:
"Tänk om det är värre, tänk om det går upp i njurarna, tänk om jag måste äta pencillin igen.. osv"
Jag har svårt att komma iväg till läkaren med, känns som om dom inte riktigt tar det på allvar,
när blev det normalt att ha UVI 9 ggr på ett år? Mer än 3/år bör utredas vidare sägs det ju.
Och jag har verkligen testat alla huskurer jag vet, tranbärsjuice, c-vitamin, dricka mycket - kissa ofta osv.
Är det någon som sitter inne på något dunderknep så hör gärna av er!

Nu tänkte jag försöka måla lite :) försöka koppla bort tankarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar